: :inin Kyiv (EET)

BBC vs RT: Media wars, diplomacy and owning the message


Worried about the increased power and reach of state-owned broadcasters such as the Kremlin-backed Russia Today, it appears the BBC hopes to stem the trend of endless rounds of funding cuts by seeking government money to create a new channel to broadcast into Russia. It’s also proposing services aimed at reaching North Korea and to increase its penetration of the Arab world.

The rise of state-sponsored television channels, such as Russia Today, Qatar-owned Al Jazeera, Chinese-run CCTV and Turkey’s soon to be launched TRT World, has re-shaped the media landscape.
While audiences for these channels are difficult to gauge, one common thread …read more

Source: Lowy Institute for International Policy

World press about Ukraine

The category “World Press” is created to observe information about Ukraine in the world media. More information about “World Press” category you can read here

World press category: terms & conditions

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Share This

Share this post with your friends!